Opdateret 13. juni 2017

Bestilling af test

Test/Certificering
Alle systemhuse tilbydes aftestning af en bestemt eller alle EDI/XML/HL7-brevtyper. Såfremt systemhuset overholder standarden for de pågældende EDI/XML/HL7-brevtyper, udsteder MedCom et afsender- eller modtagercertifikat til systemhuset. Godkendelsen offentliggøres på MedComs hjemmeside, under MedCom-godkendte systemer.

Enkelt meddelelser 
kan testes i MedComs testcenter. Der kan være tale om modtagelse af bestemte dokumenter eller afsendelse af bestemte dokumenter. Bestilling af disse foretages ved at udfylde denne blanket og sende den vedhæftet i en mail til MedCom. (certificering@medcom.dk)  

Alle meddelelser - er der tale om systemer, der ikke tidligere er testet hos MedCom kan disse ligeledes testes, men her skal alle meddelelser der dækker det pågældende specialeområde, f.eks. fysioterapi, alle bestilles og gennemføres fra start.

Bestilling af test

Web-service test - er der tale om bestemte web-service løsninger bestilles disse ved kontakt til MedComs standardteam (certificering@medcom.dk)  og testomfanget aftales. Dette skyldes, at der løbende justeres på dette test set-up.

Betaling af test 

Svar på anmodning om test - MedCom bestræber sig på at svare tilbage på testanmodning senest den følgende hverdag. I ferieperioder må der påregnes længere svartider. Man kan altid kontakte MedCom på +45 65 43 20 30.