Bindeleddet i det digitale sundhedsvæsen

Søgning

Nyhed

Bestået igen: MedComs kvalitetsstyringssystem lever op til ISO 9001-krav

12. juni 2025 · 1 minut

“Vi har et stærkt kvalitetsstyringssystem, fordi vi bruger det aktivt og løbende videreudvikler det sammen.” Det fortæller Tomas Placatka, kvalitetskonsulent i MedCom.

MedComs kvalitetskonsulent Tomas Platatka sammen med auditør og Lars Hulbæk foran MedCom-skiltet i Forskerparken.

Onsdag den 11. juni 2025 var det igen tid til, at MedCom skulle til ”eksamen” i vores kvalitetsstyringssystem – ISO 9001:2015. Og det gik som det skulle: MedCom har endnu en gang bestået den årlige ISO-audit uden afvigelser.

Dermed har vi fortsat papir på, at vores kvalitetsstyring lever op til de internationale krav og sikrer systematik, gennemsigtighed og løbende forbedring i vores arbejde.

Auditørens tilbagemelding lagde særligt vægt på MedComs evne til at strukturere kvalitetsarbejdet, procesorienteret tilgang og opfølgningsmekanismerne.

En vigtig fælles indsats

Hos MedCom er vi stolte af resultatet, og ikke mindst af det fælles engagement, som ligger bag.

”Vi har et stærkt kvalitetsstyringssystem, fordi vi bruger det aktivt og løbende videreudvikler det sammen. Det er i høj grad en fælles holdindsats, som styrker vores arbejde og understøtter vores rolle som bindeled i det digitale sundhedsvæsen.”

Fokus på løbende forbedring

ISO 9001:2015 er et centralt værktøj i arbejdet med at sikre kvalitet og sammenhæng i vores mange projekter og processer – fra test og certificering til udvikling og implementering af digitale standarder.

Den løbende evaluering og audit er derfor også en kærkommen anledning til at få sparring udefra og inspiration til fortsat at forbedre vores arbejde. Tomas Placatka uddyber:

”Vi udvikler os hele tiden – og derfor er det også vigtigt, at vores kvalitetsarbejde følger med og bidrager aktivt til de løsninger og den værdi, vi skaber.”