Bindeleddet i det digitale sundhedsvæsen

Søgning

Nyhed

Fokus på kvalitet: Stigning i 2023 trods travlhed

24. januar 2024 · Læsetid: 2 minutter

Hvert år måler vi vores kvalitetsstyring. Dette er for at arbejde bevidst med kvaliteten af vores serviceydelser, og i år er der gode tegn via en opadgående kurve. Det er endda på trods af et 2023 med stor travlhed.

Illustration af et clipboard med en lange liste på

I 2023 har vi trods fuld fart i organisationen alligevel formået at løfte kvaliteten af vores serviceydelser.

Efter en mindre tilbagegang i 2022 med en samlet score på 68,6, oplever vi i 2023 en pæn stigning i positive brugeroplevelser til 71,7

MedComs kvalitetskonsulent, Tomas Placatka, fortæller: 

“Det er den højeste score, vi har leveret i 6 år. Og det er selvom, vi har løbet ekstraordinært stærkt med nye ansatte og mange arbejdsopgaver. Rigtig godt gået og stort tillykke med indsatsen til vores medarbejdere!”

Vi vil og må ikke hvile på laurbærrene

Det er vigtigt at fejre succeserne, men vi ønsker ikke at svælge for dybt hen i champagnen. 

Formålet med brugerundersøgelserne er nemlig at se fremad og anvende de samlede resultater aktivt til at forbedre metoder og processer.

Og vi er ambitiøse omkring vores målsætninger, så vi ikke blot lever op til en standard, men selv sætter standarden for den kvalitet, vi går efter.

Det gør, at vi ikke stiller os let tilfredse, men stræber efter at levere den bedst mulige kvalitet til hver en tid.

Kvalitetsstyringssystem er blevet en aktiv del af hverdagen

I 2015 indførte vi et kvalitetsstyringssystem (KSS) til test af leverandørernes implementering af MedCom-standarder.

Sidenhen er kvalitetsstyringssystemet udvidet til også at omfatte selve arbejdsprocessen i at udarbejde og tilpasse MedCom-standarder. Formålet er at arbejde bevidst med kvaliteten af vores serviceydelser.

For at kunne forbedre kvaliteten af vores serviceydelser, har MedCom brug for input fra vores samarbejdspartnere. Derfor udsender vi spørgeskemaer efter ethvert testforløb og frigivet eller opdateret standard. 

Løbende forbedringer er nøgleordet hos MedCom, og kun via feedback opnår vi disse. 

Vinderen af Den Store MedCom-gave

Vi siger tusind tak for alle de tilbagemeldinger, vi modtog i løbet af 2023. 

Vi har igen i år trukket lod om “Den store MedCom-gave”, som alle deltagende automatisk er med i lodtrækningen om, når de udfylder spørgeskemaet efter endt test og certificering.

Den heldige vinder i 2023 er Lone Christensen fra NOVAX. Stort tillykke!

”Den store MedCom-gave” har eksisteret siden 2018, og det er altså sjette gang, vi finder en heldig vinder.  

Vi håber på en lige så stor opbakning i 2024 som i de forgangne år.