Kvalitetsstyring
Kvalitetsstyring
Opdateret 29. januar 2025
Kvalitetsstyring i MedCom
MedComs kvalitetsstyringssystem for udarbejdelse og ændring af MedCom-standarder samt test af leverandørernes implementering af MedCom-standarder opfylder kravene i standarden for kvalitet: ISO 9001:2015. Og det er vi stolte af.
Vi arbejder hver dag på at udvikle vores arbejdsgange, og vi følger aktivt en procesbaseret tilgang.
Baggrund
MedCom har nu i over 30 år testet og certificeret it-leverandørers implementering af MedCom-standarder/-profiler.
I 2015 besluttede MedCom at etablere et kvalitetsstyringssystem (KSS) inden for test og certificering af it-leverandørers implementering af MedCom-standarder.
Beslutningen blev forårsaget af behov for at afhjælpe håndtering af følgende problemstillinger:
- Øget anvendelse af MedComs standarder
- Øget test-/certificeringsaktivitet
- Mere professionel, ensartet og transparent håndtering fra MedComs side
- Fokus på sikring af korrekt dataoverførsel
- Minimering af procesfejl med fokus på løbende forbedringer
- Uddannelse og oplæring af nye medarbejdere i MedCom
De vigtigste KSS-milepæle
Vi finder det afgørende at nedbryde vores projektmål i milepæle, som er vores vigtige delmål og som gør processen mere overskuelig.
Vi bruger KSS-milepæle til at tydeligt kommunikere ud til vores interessenter og ikke mindst for at sikre kvaliteten af MedComs planer.
KSS – definition, principper og struktur
Med klare definitioner, faste og logiske principper og struktur i MedComs arbejde oplever vi, at vi får mere fra hånden, og at arbejdet bliver mere interessant.
KSS – vi sikrer løbende forbedringer
Systematisk at arbejde med løbende forbedringer er vores måde at sikre langsigtet forretningssucces. Det er bedre at udvikle og indføre bittesmå forbedringer hver dag, end at vente på den store åbenbaring.
Kontakt vores kvalitetskonsulent
Tomas Placatka
Kvalitetskonsulent
Standardteam