Bindeleddet i det digitale sundhedsvæsen

Søgning

Aftaleportalen

Brugere

Bruger detaljer

Gælder rettigheder almindelig bruger, super bruger og organisations administrator.

Under menupunktet ‘Brugere’ findes alle brugere i din organisation.

Liste over brugere. Her ses informationerne organisation, navn, email, rolle og handlinger

Klik på en linje eller  i listen af brugere for at åbne detaljevisningen for en bruger.

Bruger information:
Email, fornavn, efternavn og rolle er beskrevet.

Bruger oprettelse

Gælder rettigheder organisations administrator.

Brugeroprettelse knappen.

Under menupunktet ‘Brugere’, benyttes   knappen til at åbne dialogen til bruger oprettelse.

Bruger oprettelse. Organisationen er valgt. Vælg nu rolle og indskriv fornavn, efternavn og email.

Indtast bruger informationer, vælg en rolle og tryk ‘Gem’.

OBS: Der kan ikke eksistere mere end én bruger i systemet med samme email. Hvis den valgte email allerede er angivet på en anden bruger, vil operationen fejle.

Efter oprettelse, kan brugeren logge ind med den valgte email, ved at følge guiden Login | Første gang du logger ind.

Bruger redigering

Gælder rettigheder organisations administrator.

Se redigering.

OBS: Der kan ikke eksistere mere end én bruger i systemet med samme email. Hvis den valgte email allerede er angivet på en anden bruger, vil operationen fejle.

Bruger sletning

Gælder rettigheder organisations administrator.

Se sletning.

Når en bruger slettes, fjernes både brugeren og alle brugerens autorisationer fra systemet.

Brugeren fjernes samtidig alle steder hvor han/hun er sat på som kontaktperson eller service godkender.

Find andre vejledninger om