Aftaleportalen
Services
Service detaljer
Gælder rettigheder almindelig bruger, super bruger og organisations administrator.
Under menupunktet ‘Services’ findes alle services i din organisation.
Klik på en linje eller i listen af services for at åbne detaljevisningen for en service.
Service oprettelse
Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.
Under menupunktet ‘Services’, benyttes knappen til at åbne dialogen til service oprettelse.
Oprettelse af en service har 5 trin:
1. Service info
Her indtastes basale informationer om servicen. I ‘Service gruppe’ feltet kan man vælge imellem de service grupper som findes på det valgte hosting site. Indtastes en service gruppe som ikke findes i forvejen, får man muligheden for at oprette en ny på det valgte hosting site, som vist nedenfor.
Service grupper som ikke benyttes, slettet automatisk af systemet med jævne mellemrum.
2. Service detalje info
Her indtastes flere detaljer omkring servicen. Vær opmærksom på at feltet ‘Godkendelse påkræves’ ikke har en effekt i første version. Godkendelse af anmodninger vil altid være påkrævet.
3. Godkendere
Her vælges de brugere (eller autoriserede brugere) i organisationen som må godkende/afvise nye anmodninger mod servicen.
Godkendere bliver også notificeret når der oprettes nye anmodninger mod servicen.
Brugere med rollen ‘ORG_ADMIN’ må altid godkende/afvise, men bliver kun notificeret hvis de fremgår af listen, eller hvis listen er tom.
4. Endpoints
Her tilføjes endpoints for servicen.
Der kan vælges subnets fra det hosting site der blev valgt i trin 1.
Der kan vælges DNS suffixes fra hele organisationen.
Benyt knappen til at tilføje flere endpoints.
Gem
Når alle informationer omkring servicen er udfyldt, oprettes servicen ved at trykke på ‘Gem’ knappen.
Hvis et af de valgte endpoints (IP og portalias) allerede er i brug af en anden service, vil oprettelsen fejle. Dog får man muligheden for at gennemtvinge oprettelsen.
Service redigering
Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.
Se redigering.
Ved redigering af endpoints, notificeres kontaktpersonerne på de klienter der har aktive aftaler med servicen.
Service sletning
Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.
Se sletning.
Bemærk at en service med aktive aftaler kan ikke slettes.
Slet først hver aftale og slet herefter servicen. Se aftale sletning.
Afventende og afviste anmodninger mod servicen slettes automatisk.