Bindeleddet i det digitale sundhedsvæsen

Søgning

Aftaleportalen

Klient

Klient detaljer

Gælder rettigheder almindelig bruger, super bruger og organisations administrator.

Under menupunktet ‘Klienter’ findes alle klienter i din organisation.

Liste over klienter. Her er klient navn, beskrivelse og handlinger. Under handlinger er der et i som er i en blå cirkel. Klik her for at åbne detaljevisning

Klik på en linje eller i listen af klienter for at åbne detaljevisningen for en klient.

Liste over klient informationer og beskrivelser. Du kan klikke på IP adresser, aftaler og kontakter for yderligere information

Klient oprettelse

Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.

Knap til oprettelse af klient.

Under menupunktet ‘Klienter’, benyttes knappen til at åbne dialogen til klient oprettelse.

Oprettelse af en klient har 3 trin:

Trin 1: Information

Trin 1: information. indtast klient navn, organisation, beskrivelse, intern beskrivelse og yderligere kontakt information.

Her indtastes basale informationer om klienten.

Trin 2: IP-adresser

Trin 2: IP-adresser. Vælg subnet og skriv adresse.

Her tilføjes IP-adresser for klienten. Der kan vælges subnets fra alle hosting sites i organisationen.

Benyt knappen til at tilføje flere IP-adresser.

Trin 3: Kontakter

Trin 3: kontakter. vælg email og kontakt label.

Her tilføjes kontaktpersoner til klienten. Der kan vælges imellem brugere og kontakter på organisationen.

Indtastes noget der ikke matcher en bruger eller kontakt, får man muligheden for at oprette en ny kontakt på organisationen, som herefter kan vælges.

Benyt knappen til at tilføje flere kontakter til klienten.

Gem

Når alle informationer omkring klienten er udfyldt, oprettes klienten ved at trykke på ‘Gem’ knappen.

Hvis en af de valgte IP-adresser allerede er i brug af en anden klient, vil oprettelsen fejle. Dog får man muligheden for at gennemtvinge oprettelsen.

IP-adresse er allerede i brug. Opret alligevel? Vælg ja eller nej

Klient redigering

Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.

Se redigering.

Specielt for IP-adresser

Hvis klienten har afventende anmodninger og der redigeres i klientens IP-adresser, vil det påvirke disse anmodninger. Hver afventende anmodning vil derfor blive slettet og erstattet af en ny, med den opdaterede liste af IP-addresser.

Ligeledes hvis klienten har aktive aftaler, vil der for hver aftale blive oprettet en ny tilsvarende anmodning, som skal godkendes før den aktive aftale kan blive erstattet.

Klient sletning

Gælder rettigheder super bruger og organisations administrator.

Se sletning.

Hvis klienten har aktive aftaler, vil du først blive bedt om at slette disse aftaler. Herefter kan klienten slettes.

Slet klient ved at trykke på skraldespandssymbolet under handlinger.

Afventende og afviste anmodninger fra klienten slettes automatisk.

Find andre vejledninger om